Turystyka biznesowa – najpopularniejsze trendy

turystyka biznesowaObecnie możemy zauważyć znaczny wzrost rezerwacji w hotelach dokonywanych drogą internetową. Z tego też powodu hotele coraz chętniej korzystają z nowoczesnych rozwiązań technologicznych, aby przyciągnąć do siebie potencjalnych klientów.

Okazuje się, że tradycyjna reklama czy rzeczy takie jak dodatkowe rabaty nie przynoszą już żadnych zadowalających efektów – media społecznościowe oraz dostęp do aplikacji mobilnych wymusza teraz całkowitą zmianę podejścia. Z tego też powodu klienci w czasie wybierania dla siebie oferty kierują się już kompletnie innymi czynnikami. Serwis Trip Advisor przeprowadził w roku 2011 badania w których wykazał, że z roku na rok spada liczba turystów którzy deklarują przywiązanie wyłącznie do jednej marki hoteli. Jest to prawdopodobnie związane z faktem, że obecnie podróżujący mają już znacznie łatwiejszy dostęp do informacji na temat poszczególnych obiektów, dzięki czemu podejmują swoje decyzje znacznie bardziej świadomie. Inne trendy wskazują na to, że klienci biznesowi bardzo często mają już niższe oczekiwania jeśli chodzi o standard noclegów z jakich korzystają podczas podróży służbowych. Wszystko to sprawia, że nawet mało znane hotele przy odpowiednim podejściu mogą wyrobić sobie naprawdę dobrą opinię i skutecznie przyciągnąć do siebie wielu nowych klientów.

Zmiany w tym rynku powodują również spadek znaczenia różnego rodzaju programów lojalnościowych. W końcu lojalność klientów względem danej marki powoli odchodzi do lamusa, przez co nie jest to już skuteczny sposób na przyciągnięcie do siebie nowych klientów czy zatrzymanie ich przy własnej ofercie. Dziś liczy się przede wszystkim dbanie o jak najwyższą jakość swoich usług – jest to właściwie jedyny sposób na zapewnienie sobie ciągłości odwiedzin. Jeszcze całkiem niedawno wyszukiwarki internetowe były właściwie jedynym narzędziem do wyszukiwania tego typu ofert. Obecnie jednak istnieje już całe mnóstwo serwisów oraz portali społecznościowych, które mogą być w tym bardzo pomocne. Jest to zatem kolejny trend – obecnie goście coraz częściej korzystają z takich właśnie rozwiązań.

trendy w turystyce biznesowejNastępnym trendem jest rezerwowanie miejsc w hotelach za pośrednictwem Internetu. Stało się to obecnie bardzo proste, bowiem dostęp do rezerwacji mamy w praktycznie każdym miejscu z dostępem do sieci. Zarezerwować pokój możemy za pomocą jakiegokolwiek urządzenia przenośnego czy nawet telefonu. Sprawia to, że bardzo zawęża się różnica pomiędzy datą rezerwacji, a datą przyjazdu do hotelu. Ponadto dzięki temu największą szansę na przyciągnięcie do siebie wielu nowych odwiedzających mają przede wszystkim te hotele, które posiadają własne aplikacje mobilne, za pomocą których można u nich dokonywać rezerwacji. Korzystanie ze wszystkich możliwości internetu jest obecnie podstawową rzeczą dla każdego hotelu, który tylko chce zdobyć odpowiednią popularność. Dzięki obecności na Twitterze czy w innych mediach społecznościowych oraz utrzymywaniu przez internet ciągłego kontaktu ze swoimi klientami można znacznie zwiększyć przychody takiego obiektu. Dbanie o swoją dobrą prezentację na takich portalach jest również niezbędne do zachowania dużej popularności. Warto pamiętać o tym, że podróżni mogą podzielić się w takim miejscu każdą swoją opinią na temat pobytu – również i negatywną. Takie opinie rozprzestrzeniają się w sieci lotem błyskawicy, przez co często są one całkowicie popsuć reputację danego hotelu. Tak czy inaczej, przykład wielu hoteli pokazuje, że wykorzystywanie takich możliwości w reklamie znacznie zwiększa zyski i popularność danego obiektu.